De school

De naam van onze school is “de Anbrenge” en we zijn te vinden in Erica aan de Semsstraat 2, 7887 AD in Erica. De naam van onze school is afgeleid van het Drentse woord “Anbreng’n”, met de betekenis van: het opvoeden van kinderen.
We zijn een openbare school voor primair onderwijs. Dit houdt in dat onze school toegankelijk is voor iedereen, ongeacht afkomst, politieke overtuiging of godsdienst.

Onze school ligt centraal in Erica. We zijn gehuisvest in één gebouw dat gelegen is op de hoek Semsstraat-Heemskerkstraat. We beschikken over een ruim speelplein. Naast onze school ligt de MultiFunctionele Speelvoorziening van Erica. Onze leerlingen maken hier tijdens de pauze volop gebruik van. De gymzaal, waar alle gymlessen worden gegeven, staat hiernaast. We hebben dus veel speelruimte voor de kinderen in een aantrekkelijke, groene omgeving!